På Haderslev Kristne Friskole anvender vi skoleIntra og mail til vores digitale kommunikation både internt og eksternt.

ForældreIntra - skoleintra
ForældreIntra er den elektroniske kommunikation, der anvendes som redskab og videndeling i samarbejdet mellem skolen og hjemmet. Der kommunikeres kun om faktuelle, administrative og praktiske oplysninger. Systemet er et sikkert system og der kan sendes personfølsomme oplysninger mellem hjem og skole.

Beskeder sendt via Intra til en medarbejder, vil på arbejdsdage blive besvaret inden for 24 timer, enten pr. besked, telefonisk eller ved personlig kontakt.

Der er en forventning om, at beskeder, som sendes til forældre, besvares eller åbnes indenfor 3 dage.

ElevIntra - skoleintra
ElevIntra er et kommunikationssystem, der specifikt bruges mellem elev og lærer og mellem elev og elev.
Den enkelte lærer definerer over for og i samarbejde med den enkelte klasse, hvilke former for og hvilket indhold af henvendelser, det accepteres at modtage fra eleverne.
Elevintra kan benyttes til aflevering af skriftlige opgaver og til at søge oplysninger om fx lektier.

Mail
Mails, som sendes til skolens administration og ledelse, bestræbes på at blive besvaret inden for 24 timer på skoledage. Beskeder kan ikke forventes åbnet i perioder, hvor der er ferie.

"Færdselsregler"
1. Hvis der er spørgsmål/kommentarer, der er konfliktfyldte, går man til rette vedkommende. Hvis ikke det er muligt, ringer man. Mailen er sidste udvej. Det skrevne ord kan virke mindre nuanceret/hårdt end talesprog, bl.a. på grund af manglende mulighed for at lytte til toneleje og kropssprog.
2. Man anvender ikke skoleintra til at kommunikere med hinanden om klassens lærere.
3. Stil spørgsmålet, inden man skriver: Hvad vil denne besked gøre ved modtageren? Vil den være med til at lukke i eller åbne op for yderligere kommunikation mellem parterne?